Uppvisningar - check!

2015-12-09 @ 16:35:49
I lördags så var det uppvisning på Parken i Gävle. Mamma skjutsade mig till Gävle till halv tio-tiden. Så sjukt mycket packning med mig. Den första jag träffade på var Irina, hihi. Det hade inte kommit så många alls, jag var bland de första.. Men sen kom det flera och vi hjälpte till att fixa med kläder osv.. Strax efter tio-tiden så var det dags för genrep för alla danser. Sex danser som gällde, plus pardansen som inte repas då. Danserna gick skapligt, vissa bra och vissa mindre bra för kunna inte alla steg.. Publiken började ramla in sen och det var ganska mycket folk där. Roligt! Vid 12 så började uppvisningen och tävlingsdiscon var först ut. Jag ville verkligen inte men jag var med ändå. Det gick helt okej, gjorde vissa steg för första gången och det gick medans andra steg inte satt alls. Himla besviken efteråt... Sen var det lång väntan till nästa dans, hela 18 nummer fick jag vänta.. Åt lite och pratade med folk och kollade de andra danserna. Najs! Sedan rullade det på... Latin pardans, disco, ragga, standard pardans, tävlingshiphop, feminin vibe/streetjazz och sist ragga. Och alla danser gick faktiskt bra, jag är nöjd! Dansade för första gången "riktig" pardans med partner. Vals, quickstep och tango. Så himla roligt! Men den absolut roligaste dansen för dagen var feminin vibe/streetjazz. Love it! Efter min sista dans så plockade jag ihop mina grejer, pratade lite snabbt med Irina och Ida, sen åkte jag hemåt med mamma som var där och kollade.. En bra dag!
 
 
I söndags var det uppvisningar på Folkets hus i Sandviken. Cyklade dit och var där strax innan halv tio. Genrepet började bara strax därefter, men hann ner med väskan i logen först. Disco avanc var först ut att repa och det gick faktiskt bra, kollade sen när alla repade, och sist så repade street övade/avanc. Fint! Det var tre föreställningar som gällde igen, men den första vid 11.30 var endast för barngrupper, då hängde vi alla andra nere i logerna. Pratade massa och åt en del, najs! Första föreställningen för oss var vid 13. Discon var bland de första danserna, och den gick så bra. Jag var så glad och nöjd efteråt. Älskar den dansen! Sen var det lång väntan för mig, då streeten var sist utav 29 nummer. Men jag hade roligt med folket där ändå.. Och streeten gick himla bra också, så rolig! Stod längst fram i mitten på favoritdelen där, housen! Sen var det slut och vi hade en halvtimme paus innan sista föreställningen började vid 15.15. Så passade på att prata lite med Irina och sprang över till Waynes för nåt att tugga på.. Det började och det var samma ordning på danserna där. Och båda danserna gick bra här med, kanske nåt litet fel mer denna gång, men jag var himla nöjd ändå. Avslutade med alla dansare på scenen och Irina tackade av lärarna. Så runt 17-tiden var det klart! Packade då ihop alla grejer, pratade med både Irina och Ida och lämnade över tack-för-terminen-present till dom. Fint! Kramkalas och jag cyklade hemåt igen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback