Hoforsrocken 2016

2016-07-31 @ 13:58:43
Igårkväll så var jag i Hofors. Första gången i Hofors, och själv också för den delen. Tog bussen från resecentrum vid 18-tiden, kändes konstigt att åka åt det hållet då jag aldrig gjort det förut. Men efter 45 minuter så var jag framme, visste inte vart jag skulle alls så var tvungen att fråga vart jag skulle gå. Hittade och tog mig in på Folkets park där Hoforsrocken pågick för fullt. Två scener där olika band avlöste varandra. Lite folk var det där i alla fall. Hann se slutet på Nothern Ladies, sen Baskery på parkscenen. Riktigt bra faktiskt. Sen väntade Ida Long på teaterscenen, som jag åkte dit för då. Träffade två kollegor till Ida så jag fick sällskap där, och vi slog oss ner längst fram. Yeah! Ida bjöd på Baby gone, Rainbow, Wolf, I get so dramatic, We got, Woman och Mannen på taket. Så himla bra. Hon imponerar varje gång. Bästa Ida! Älskar hennes röst, så unik och så grym. Efteråt så vinkade jag ner Ida och pratade lite grann med henne, fina! Sen skulle hon hjälpa till att rodda av på scenen innan nästa band skulle på. Sen kollade vi lite grann på Rebel collective, inte alls min musiksmak menmen.. Efter det så tog vi oss till teaterscenen igen för att kolla på Rikard Sjöblom, första gången jag såg han uppträda ju. Annars spelar han ju med Ida bland annat. Och Ida kom ut och hängde också, mys! Rikard var ju grym! Och efteråt så pratade vi med Ida en del, fina människa. Kramkalas och hejdå. Vi andra drog ut och kollade in Besserbitch en sväng, men efter en stund så begav vi oss därifrån. Jag fick skjuts hem, så himla snällt!
 
Tack för en fin kväll, helt klart värt att åka dit och se Ida. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback