Magic of Dance 2016

2016-05-06 @ 17:45:00
Började med två dagars repetition (tis o ons) som avslutades med showonsdagkväll.
 
Tisdagens repetitioner gick väll helt okej. Hade en del danser och de jobbiga var att man var tvungen att ha rätta kläderna på sig också. Fotografering inför programbladet. Suck! Lika jobbigt varje gång, haha. Danserna gick väll bra. Körde igenom del 1 först, sen finalnumret som alltid tar längst tid och sist del 2. Var kvar till slutet, då körde även Ida igenom sitt. Så fint! Bussen hemåt sen...
 
  
Efter jobbet i onsdags så stressade jag in till Gävle, men först köpte jag blommor till Ida och blev då sen till genrepet. Men hoppade in där och dansade mina nummer.. och i slutet blev de väldigt stressigt. Många nummer att dansa ju, jag var helt slut! Till och med Ida sa åt mig att ta det lugnt för jag skulle ju orka showen också. En timme kvar till showstarten och då var det bara att kasta i sig nå mat och sen fixa sig lite snabbt. Hörde publiken komma in i lokalen, älskar det! Vid 19 började showen och vi öppnade med tävlingsdiscon, som vanligt! Och sen hade jag standard show, street och vi avslutade första akten med en latin show tillsammans med Babsan i Ge mig en spanjor. Najs! En kort paus.. Och sen öppnade vi andra akten med latin mix och latin pardans. Fortsatte sen med disco, ragga, feminin vibe, ragga och street. Sen dansade vi latin i finalen också, sen gemensamma dansen och Irina tackade av danslärarna. Applåder och jubel fick avsluta kvällen. Sen raka vägen in bakom och packade ihop alla grejer.. Ut på scenen till Ida, lämnade över blommor och pratade en del. Fina! Sedan tog jag mig ut till mamma och åkte hem med henne.. Härlig kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback