Danstävling i Sandviken 1/10

2016-10-02 @ 16:18:00
Det var tävling på Jernvallen som gällde, Ackes som anordnade. Pardans med extraklass i disco silver. Jag tog mig dit lagom till 10 när tävlingen började. Först ut var bugg, swing, salsa och shower. Sen började solon runt 12-tiden, först standard. Sen latin, där jag invigde min nya klänning. Och jag tävlade i chacha, jive, salsa, merengue och bachata. Direktfinaler i allt, och det kändes sådär. Prisutdelning sen och kom sist i allt och det var typ avgörande för framtida tävlingar.. Sen blev de nån timmes väntande innan "riktiga" pardansen började. Först ut var standard, och där skulle jag och Rickard tävla för första gången. Lite nervöst men roligt skulle de bli. Semi i vals och final i quickstep. Det gick faktiskt bra ju, tappade dock bort oss lite i valsen men kom till final ändå. Sen prisutdelning och vi kom 4:a i vals och upp på pallen i quickstep och kom 3:a. Lite chockade och väldigt glada. SÅ himla roligt! Sen blev de en timmes väntan igen för mig för jag skulle tävla i disco solo också, det var nämligen sist av allt. Discon kändes helt okej men det slutade med en sista placering igen, som vanligt. Tävlingen slutade runt 19.30-tiden och då pratade jag med lite folk och hjälpte till o plockade undan allt innan jag tog mig hemåt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback