Zumba masterclass.

2018-12-16 @ 20:23:00
Uppe i ottan och fixade mig, tog sen bilen till rese och hoppade på sgs-bussen till Stockholm vid 8.25. Seg resa verkligen, men skrev med lite folk och bara satt där helt upp och ner. Framme vid 11 och då for jag till pressbyrån och köpte frukt och fyllde på sl-kortet. Och begav mig mot pendeln, där träffade jag Maria och hennes gäng som också skulle på masterclassen, så tog sällskap med dom. Ut till Huddinge skulle vi.. Och påvägen dit så droppade flera in.. Kicki och även Wallace. Trevligt ju! Så vi alla tog sällskap till ABF huset i Huddinge där eventet skulle vara. Lite folk utanför för det var en kvart kvar till insläppet typ. Jag och Kicki bytte om direkt och lämnade in grejerna i salen och fixade plats längst fram. Sen snurrade vi runt där, jag hämtade ut mina zumbakläder som jag hade förbeställt. Så najs! Masterclassen började vid 12.30 och då körde Gabi, som anordnade alltihopa, tillsammans med hennes gäng igång oss alla. De bytte av varann och körde en stund. Sen kom hon som jag åkte dit för, Tania!! Så jäkla taggad ju! Älskar hennes danser, hennes energi och glädje. Man bara ler och köttar som tusan. Var även upp en sväng på scenen och dansade en dans, älska! Efter henne så var det Wallace tur att köra, också jätteroligt! Var även upp på scenen där några gånger. Och sen avslutade Gabi och gänget med oss. Strax innan 15 så var det slut, det gick så fort. Då blev det gruppbild med alla. Och jag var upp och pratade lite snabbt med Tania också, fina människa. Sen for vi alla och bytte om, helt slut ju! Och vi alla från Gävle/Sandviken tog sällskap därifrån. Vi var typ 10 pers. Tanken var att vi skulle äta tillsammans innan vi skulle hemåt men vissa hade tidiga biljetter så vi åkte in till centralen och sprang in på Max.. Vi beställde men hann inte äta där så vi sprang ner till pendeln igen och vi hann på i sista sekund. Det var jag, Jessica, Wallace, Kicki och Adi som tog pendeln till Uppsala. Vi satt och åt och bara pratade massa. Vilka härliga människor alltså. Runt 17 var vi i Uppsala, och vi gick vidare till upptåget som skulle ta oss hem till Gävle. Satt och pratade med Jessica hela resan, mysmänniska. Så trevligt! Framme i Gävle strax efter 18 och då väntade jag in bussen och sen bilen hemåt. Hemma igen vid halv åtta ungefär. Vilken underbar dag det blev! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback