Sol och Sommarkrysset 28/7

2018-07-29 @ 14:23:00
Uppe och hoppade i skaplig tid och tog bussen vid 10.25 till Stockholm. Kom fram vid 13, hämtade ut tågbiljetten, fyllde på sl-kortet och sedan blev det mat på donken. Det var molnigt men otroligt varmt ute ju. Ut på stan och promenad genom gamla stan ner till djurgårdsfärjan. Hoppade på den över till Gröna Lund, sen ner i gränden, bak till scenen där Martin mötte upp mig. Dags för sommarkrysset ju. Fick gästband och kunna ta mig in till han och Diana. Grejt! Hejade på Jessica de första jag gjorde typ då hon stod på scenen. Fina hon! Vi satt sedan där och kollade alla repen och pratade massa. Och himlen blev bara mer och mer blå och solen gassade på. Det blev galet varmt ett tag alltså. Men hellre varmt än regn liksom, i alla fall när man sitter där. Men det blev lite segt mellan genrep och direktsändning för de var så varmt också. Klockan slog tillslut 20 och artisterna som var med var Sigrid, John Lundvik, Wictoria, Jireel och Eagle-Eye Cherry. Det var ett skapligt program i alla fall. Jag var ju där för Jessica och hon var med överallt. Finaste! Efter programmet så tog vi oss till sidan, träffade Js föräldrar (söta!) och sen väntade vi på Jessica. Hon kom ut ganska fort, så de blev en kortis med henne innan hon drog iväg med familjen. Åh, tycker om henne va! Sen trallade jag och Diana därifrån, tog färjan tillbaka. Helvete vad Sthlm är vackert alltså. Sen promenerande vi tillbaka till centralen längs skeppsbron och kungsan. Väl på centralen så var mitt tåg en timme försenat. EN timme! Suck! Köpte lite att tugga på och gick till tåget och sa hejdå till D. Skulle gått vid 22.50 men de var ju bara snällt att vänta.. preliminär tid blev 23.45, men slutade med att det gick vid 00.30 pga att vi väntade in andra resenärer från annat försenat tåg... mera suck. Men vi kom iväg och var i Gävle strax innan halv tre och mamma var snäll och hämtade mig för sista bussen hade ju gått också. Hemma och i säng runt tre-tiden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback